یادداشت
گفتگو و گزارش

یازده پیشنهاد مدیرعامل  آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد برای سفر دوم رئیس جمهور؛ از سد آبریز تا تصفیه خانه سد تنگ سرخ

آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سفر دوم رئیس جمهور به این استان ۱۱ پیشنهاد آماده داریم.

یازده پیشنهاد مدیرعامل  آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد برای سفر دوم رئیس جمهور؛ از سد آبریز تا تصفیه خانه سد تنگ سرخ

به گزارش اَفتونیوز،  آرش مصلح مدیرعامل آب یاسوج منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این پروژه های ۱۱ پیشنهاد افزود: تامین آب پنج هزار و ۵۵۵ هکتار از اراضی دهدشت غربی، سد آبریز و سامانه انتقال، طرح آبرسانی به بخشهای دیشموک و چاروسا به طول ۱۳ کیلومتر با پوشش ۷۶هزار نفر جمعیت روستایی و شهری، تامین آب اراضی دشت های "خان احمد"، "لیشتر" و "دشت مور"، سد "شیو" باشت، تامین آب شرب شهر باشت و روستاهای اطراف، سامانه انتقال و تصفیه خانه سد تنگ سرخ برای شهرستان‌های بویراحمد و دنا و ساخت سد "سقاوه" در شهرستان مارگون از جمله پیشنهادات شرکت آب منطقه ای برای سفر دوم رئیس جمهور به استان هستند.

وی تکمیل مطالعات سدهای "پراشکفت"، "سرگچینه"، "سادات" و "عزیزی" لوداب در شهرستان بویراحمد، "شبلیز" شهرستان دنا و "سرآسیاب" و "قلات" در شهرستان بهمئی، ساماندهی و زیباسازی حاشیه رودخانه "بشار" از "دهنو تا مختار "در محدوده شهر یاسوج، تکمیل مطالعات و اجرای ۱۲ نیروگاه برق آبی در مناطق مختلف استان را از دیگر پیشنهادات برای ارائه در سفر دوم رئیس جمهور به استان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجموع این تعداد پروژه پیشنهادی ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

مصلح تصریح کرد: با اجرای این پروژه ها ۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل می شوند.

وی ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها سالانه ۴۰ ترلیون تومان گردش مالی در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد شد. همچنین ۷۰ درصد جمعیت این استان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با اجرای ۱۲ نیروگاه برق آبی در سطح استان ۱۰۰مگاوات انرژِ پاک و سازگار با محیط زیست تولید خواهد شد./ ایسنا

 
 


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 روشنا 1401/11/24 8:7:57

    و گپ منم هم میخوام دو تا شاخ غول رو بشکونم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها